Wikia

Ekimu was een maskermaker. Hij maakte samen met zijn broer Makuta maskers voor de inwoners van Okoto.

GeschiedenisEdit

Ekimu maakte vroeger maskers samen met zijn broer Makuta. Die van Ekimu waren het meeste waard en Makuta werd jaloers. Er was een afspraak tussen de maskermakers dat ieder masker maar één kracht mocht bezitten, anders was het te sterk en gevaarlijk. Makuta maakte een masker met alle krachten, het masker van ultieme kracht. Het nam hem over en het eiland Okoto begon in een paar stukken uiteen te vallen. Ekimu sloeg het masker van ultieme kracht met zijn hamer van Makuta's gezicht af. Toen kwam er een schokgolf en vielen ze allebei in een oneindige slaap. Ekimu's masker raakte daarbij verloren. Later werd Ekimu gevonden en kregen de beschermers de voorspelling over de toa te horen. Ekimu werd vervolgens begraven. Nog later praatte met de Toa via hun masker en leidde ze zo naar de oude ruïnestad op okoto.

Masker en wapensEdit

Ekimu droeg een speciaal masker, het masker der schepping. Ook droeg hij een hamer. Toen hij werd begraven deden de beschermers een goud met lichtblauw beschermer-masker op zijn hoofd.

Around Wikia's network

Random Wiki